Перейти к содержанию

FenixGV

Пользователи
  • Публикаций

    31
  • Зарегистрирован

  • Посещение

Сообщения, опубликованные FenixGV


  1. 1 час назад, aleggator сказал:

    Зачем они это показывают? По идее, в таких роликах должны показывать игру с как можно лучшей стороны. Неужели тупейшие противники, которые даже уследить за протагонистом не могут, и унылая мили-боевка из начала двухтысячных - это то, что презентует нам игру в лучшем виде? 

    Или они действительно считают это геймплеем, достойным показа?

    Может это, чтобы не было завышенных ожиданий?

    • Поддерживаю 1

  2. 16 минут назад, aleggator сказал:

    Все планеты, которые показали, в т.ч. и та, по которой бегает эта гусеница (на заднем плане) - земного типа. Я сторонник мнения, что в рамках определенных физических параметров принципиально другого биома возникнуть не может. Но это нужно чуть глубже изучать вопрос, чем по учебникам 3 класса.

    Вроде бы сказано, что такая фауна это результат неудачной терраформации.


  3. 8 часов назад, Jigaboo сказал:

    Но это не тот ренегат о котором я мечтал.

    Этот ренегат был одной из первых моих игр в принципе. И тогда она мне казалась наикрутейшей игрой. Я был несколько удивлен когда узнал что остальные игры серии стратегии.


  4. 28 минут назад, Tayon сказал:

    Ребят, слышал я краем уха о ремесленнике, что из осколков всякого целые артефакты делает... Кто-нибудь знает, где его найти?

    В тронном зале по левой стороне, ближе к выходу. Зовут, кажется, Сказителем или как-то так.


  5. 1 час назад, Tayon сказал:

    Ты пробовал? А то хз, пропустит ли игра такой финт ушами. Я не пробовал, вот и не советую, про фит-то знаю. 

    Пятый уровень еще не взял поэтому точно сказать не могу. Но когда брал четвертый требование по скрытой атаке было выделено зеленым.

    • Информативно 1

  6. 18 минут назад, Tayon сказал:

    Так же прикольно смотрится трикстер. Ну, воромаг. Его финальная фишка - это прибавление урона скрытой атаки к любой атакующей магии, окружать или лишать бонуса ловкости противника - совсем не обязательно. В результате ты простой волшебной стрелой наносишь дофига урона. Но, опять же, -3 уровня кастера (чтоб у вора Скрытой атаки набежало достаточно для PrC), -1 круг. И это практически канонный билд Оливии... 

    Уровня вора достаточно одного. Вторую скрытую атаку можно взять фитом.

    18 минут назад, Tayon сказал:

    Попробуй начать чародейским магусом с будущей заточкой в Апостола. Магии будет чуть-чуть, только себя защищать, но все равно неплохо. Да. это перекос именно в драку. На 20-м уровне у тебя будет: +4 к естественной броне от Драконьего Наследия,+3 к Естественной Броне от Драконьего Апостола, средняя броня без штрафов к касту, защитные спеллы и иммунитет к одной из стихий. Непробиваемый танк. Пичаль лишь в том, что до "драконьей формы 3" ты не доберешься - это спелл, который может кастануть только сорк (8-й круг, да). В утешение, Драконий Апостол может скастануть "Драконью Форму 2" 2 раза в день, как заклинательную способность, независимо от доступных спеллов. В неутешенье - этот билд доступен Регонару, зачем он Гг? 

    А вот этого момента не понял. В окне развития показывается, что магус получает все плюшки колдуна. Баг?


  7. 1 час назад, Doka сказал:

    Ох ты ж... И никак больше не восстановить?

    //Если я спрашиваю что-то очевидное, что уже расписано в каком-либо мануале\гайде, то поделитесь, пожалуйста ссылкой.

    У священника малое восстановление восстанавливает 1d4, плюс ест аналогичное зелье. Еще говорят помогает лечение недуга, но я об этом услышал поздно и не пробовал.

    • Нравится 1

  8. Пара вопросов по AI:

    1. Можно ли сделать так чтобы способность применялась только один раз в самом начале битвы?

    2. Можно ли сделать так чтобы Сайфер начинал колдовать только когда наступает вознесение?


  9. 20 минут назад, Tayon сказал:

    А вот этого я в игре не видел... Дружище. где взял? 

    У меня ее по концовке в первой части толпа народа разорвала. Нагрудник был в магазине в Некитаке, в том где Шепот бесконечных путей выковать можно.


  10. Анонсированы 3 DLC

    Beast Of Winter
    launches in July, and takes you to an island inhabited by a mysterious doomsday cult who are hiding an ancient secret. You'll also get to explore The Beyond, a mysterious dimension populated by ancient souls and devilish challenges.

    Seeker, Slayer, Survivor
    drops in September, and is a combat-focused expansion set on an undiscovered island. Your party's martial prowess will be tested, as will your skills as a commander, in a mission to wrest ancient relics from the grip of Eora’s most skilled and savage.

    The Forgotten Sanctum
    will be available in November 2018, and will test your party’s allegiance and morality in a quest to help (or obstruct) the great wizards of Eora. Will you befriend, betray or befuddle these venerable mystics as you uncover secrets lost to the generations? Your decision will ripple across the Deadfire Archipelago.

     

    Источник

    • Поддерживаю 3

  11. Вряд-ли стоит ожидать объёмов BG2. Да и думаю, будет она короче, чем первая часть, но более насыщенной.

    Джош Сойер писал, что хоть изначально и предполагалось сделать игру короче но насыщенней. Вторая часть получилась длиннее.

    Тут подробнее

    theovf22stuff asked:

    I've noticed a change in how Deadfire's length is talked about. Earlier in development, I've heard it said several times (by you, I think) that the game was just about as large as PoE. Recently, though, I've been hearing it referred to as "significantly larger" than Pillars 1 (a quote from the delay announcement). What caused this change? When did it happen? Was it accidental, in the sense that somewhere along the way you realized that the volume of content had become larger than that of PoE?
     

    There are two reasons.  The first is that we allocated too many screens (of area) to Neketaka.  We had a budget, but went over it to accommodate the quests that were designed for it.  In the end, Neketaka does not feel too large, but it is a nice, big city.  Cutting down the number of areas on the world map to compensate did not seem like a good option to me, as it would have made exploration much less enjoyable, so we committed to increasing the area budget overall.

    The second reason why the game is longer is that all of the world map encounters, including ship-to-ship battles, add a lot of gameplay that was difficult to quantify earlier in development.

     

    • Поддерживаю 3

  12. Вот я и удивилась, тоже впервые услышала. Ее портрет, как я поняла, откопали из папки портретов сопартийцев (которую сейчас скрыли) в бете. 

    Mirke
    Portrait_Mirke_lg.png?version=2e9236ff44

    Синюшность - это фишка орланов на архипелаге? Вроде в первой части такого не было


  13. Ползунок-регулятор скорости, кнопка паузы теперь совсем маленькая. Иконка усиления наоборот большая и заметная. Отдельная кнопка для как я понял наркоты.Плюс всякие мелочи. Это то что я насчитал.

    Воспринимается более целостно и современно.

    • Поддерживаю 1

  14. Элекс патч грузит.

     

    Показать
    Update October 27th 2017
    Changelog
    Engine
    - Crash fix for systems with more than 16 logical CPU cores.
    - If savegame limit is reached, “Create new savegame” is hidden. (limit is 99)
    - Fixed saving for all Windows user.
    - Fixed some freezes in tutorials. The tutorial won't be shown if the corresponding key bindings are not valid.
    - Fixed saving after the Big Bang fight was not possible.
    - Fixed pink water on some older AMD/ATI graphic devices.
    - Fixed game freeze when you try to interact during an evade roll.

    Quests
    - Fixed permanently angry NPCs.
    - Kral has now a quest marker for the Mana shrine quest.
    - Jax gets the correct award from Reinhold when joining the Clerics.
    - Bullet and Lucy don't die immediately when they encounter an enemy.
    - Fixed quest targets when fighting in the arena.
    - Trevor now gives Jax the correct reward, depending on his actions.
    - Mad Bob’s dialogue is now in the correct order, taking the Jax’s actions into account.
    - Jack will change his daily routine if Jax killed Hopkins and his bandits. Furthermore, the dialogue regarding Volkmar’s weapon now works properly.
    - The quest involving Riley, Darrel and Paige is closed correctly now. (Might be necessary to sleep in a bed to trigger this fix.) 
    - Fixed a plot killer for a certain ending of the game. Talk to Logan twice, in case of having this issue in your save game.
    - Bill will now return to his hut after the player killed Vance and talked to him about the situation.
    - Martha will now not quit the dialogue, after Jax buys food from/trades with her - therefore she will now update the Legate situation if the player choses the ENDE/END dialogue option. 
    - If the player has joined the Clerics and talks with Darrell, he will now offer a quest for the player. If the player already spoke to Darrell and had only his standard sentence to say, he only must talk to Darrell again and then Darrell will offer the quest for the player. 
    - Nasty will no longer interfere in the battle between Player and Kid.
    - Map Target Ethan/Volkmar will now be removed correctly during the mission: Scrap Delivery.
    - Jack has now Volkmar’s Weapon in his inventory.
    - If you ask Jora if it's lawful to take the laser rifle, while he has a Smalltalk with Stormson, both should continue their Smalltalk. If this situation already happened, Jax must talk to Stormson again until he has nothing to say anymore and Jora will return on his Smalltalk routine.
    - Now Angrim at waterfall is teleported back to his current daily routine point.
    - Sometimes Stormson, Eli, Wolf and Oswald were at wrong positions. Now they are teleported back to their daily routine points. 
    - Fixed a bug that prevented Jax from joining the Berserkers.
    - Fixed Crony U5 mission. Now he won't get lost in certain locations.
    - Kallax gives additional main plot background information at showdown with him.
    - Fixed some time related quests. 

    World
    - Removed wrong weather zone in the Hort.
    - Corrected some items that were stuck in the ground.
    - Fixed some minor graphical issues with some of the Berserker armor.

    Game
    - Now party members will be more helpful during combat.
    - Enemies now have better targeting. They shouldn't shoot at walls or objects anymore.
    - Now there is an option to deactivate the double-click evade roll. To enable this option, you must assign a key to the evade option in the key bindings. 
    - Human enemies can attack with low stamina now. This should prevent some issues with enemies doing nothing while they have low stamina. 
    - Now you can transfer chunks of tens in the trade menu.
    - Fix for haggler perk. You can buy every item now.
    - Fixed helmets being in front of the camera while looting a chest. 
    - Exploit fix with crafting energy reserve.
    - Fixed equipped weapons. They weren't destroyed when you salvage them.
    - Fix where you get an 2h Hammer instead of an 2h Sword at the crafting table.
    - Fixed duplicated key binding page.
    - Fixed the needed skill to upgrade the chain saber.
    - Fixed evade tutorial. It has caused a slow-motion effect for 10 seconds.
    - Elex and Elex Potions now show a message that your Cold has increased.
    - Fixed Perk Bookworm. Now you get XPs for reading letters and books. Reading Letters without the Perk will also give Jax some XP now.
    - Party members don't move around when the player is in a dialog.
    - Fix for some wrong loading hints.

    Achievements
    - "Honorary Citizen" is now given after 80h of playtime, not after 1h

     

    • Поддерживаю 2

  15. Ах да, отдельный пинок дизайнерам за крафтовые столы - один раз встретил обычный верстак и уже забыл где, алхимический стол не видел вообще. Побывал в двух городах.

    Одеяльного стола для алхимии нет. Все на крафтовом. Вкладка с колбой.

    • Поддерживаю 2
×