Перейти к содержанию
Авторизация  
Del-Vey

Запись демонстрации игрового процесса Dragon Age: Inquisition

Рекомендуемые сообщения

Dragon Age 3: Inquisition

В ходе выставки PAX Prime разработчики из компании BioWare продемонстрировали игровой процесс Dragon Age: Inquisition за закрытыми дверями, однако один из посетителей смог сделать запись, которая просочилась в сеть.


Несмотря на то, что это «экранка», качество видео вполне достаточное для того, чтобы оценить все прелести геймплея. Девелоперы показали не только бои, но и обновлённую систему диалогов, исследование локаций, интерактивность множества объектов окружения, использование способностей и заклинаний, а также стратегический вид камеры, который будет доступен на всех платформах.

Презентация разбита на три видеоролика, однако первые две минуты можно смело пропускать по причине технических неполадок, возникших у разработчиков.

Кроме того, Кэмерон Ли, один из продюсеров Dragon Age: Inquisition, заявил, что PC является приоритетной платформой. Именно для «персоналок» разрабатывается игра, которая затем будет портирована на консоли.

Напомним, что релиз триквела популярной серии состоится осенью 2014 года для PC, Xbox 360, Playstation 3, Xbox One и PlayStation 4.

  • Поддерживаю 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Все выглядит отлично (особенно заклинания), но меня немного смущает анимация ударов. Надеюсь, Био с этим что-то сделают, или непосредственно за игрой это будет ощущаться иначе. Ведь о тактическом слешере я и мечтал недавно. Посмотрим.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Выглядит даже лучше, чем то, на что я мог надеяться. Осталось только увидеть ролик с продолжительными диалогами, чтобы убедиться в наличие действительно разнообразных вариантов ответов, и я буду спокоен за игру. Честно говоря, я думал, что они просто проведут работу над ошибками, но тут действительно много нововведений. В общем, градус ожидания повысился, надеюсь, что BioWare реабилитируются после халтурной второй части..

  • Поддерживаю 2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Я вчера два раза пересматривал эти ролики. Многое сказанное - очень здорово, то же отсутствие левелинга врагов под персонажа, но почти всё оно будет иметь эффект только при дополнительных условиях, например тот же левелинг имеет смысл при нелинейной доступности опасных локаций с начала игры. А если, например, локации будут открываться линейно, то и левелинг не помеха.

один из посетителей смог сделать запись, которая просочилась в сеть.

В комментариях к одному из видео выложившая его писала, что разработчики РАЗРЕШИЛИ записывать и выкладывать записи. Не могу сейчас найти :-(

 

Есть ещё одна запись, кривая и неудобная, зато там виден пропавший кусок демонстрации между 1 и 2 частью сабжа.

http://youtu.be/SBmscQFZlKU

В пещере оказываются Blood(?) Templar, которые немедленно нападают на партию, а следом - красный демон, которого можно увидеть во сторой части сабжа. Также показан волшебный огонь, который добрые люди устанавливают на входах в пещеры, чтобы любой заблудший инквизитор мог зажечь факел.

 

апд

Не Blood Templars, а Red! Наверное, что-то связанное с красным лириумом.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Не Blood Templars, а Red! Наверное, что-то связанное с красным лириумом.

Наверняка храмовники-наркоманы, озверевшие без дозы и мутировавшие под влиянием красного лириума.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

ребята с социалки, которые были на паксе отвечали на вопросы.

я в кучу немного собирал.

 


Did you ask anything about how crafting will work?

The gist is, as the Inquisitor, you "have people for that." As in, subordinates. The general idea is you find (or specifically go out in hope of finding) materials in the world (which can vary from ores to plants to even noxious gas, which is what your men were harvesting in that clip before they get eaten by a dragon) which your subordinates can use to craft things.
Customization along those lines involve a staggeringly complicated (paraphrasing their words) item crafting system. You will be able to, for example, find an item whose look you like and continuously upgrade it to remain competitive in the late game. If you're familiar with SWTOR, it is effectively similar to being able to mod orange items with upgraded parts. In DAI, you can also use different materials or patterns to change how an item looks.
When you equip new items to a companion, they will - as previously described - retain elements of their visual theme, but if you put say... a mage in heavy armor, their armor will look heavy. (Yes, you can equip heavy armor on mages).
Also, when you seize a keep, you will then be able to customize what its purpose is: Espionage, military, other (I forget the other ones) and each focus has a different appearance. You will have many keeps in many lands with subordinates doing many things for you (like gathering materials).

 

 

Про красных храмовников пока ничего:


Did they tell anything about the story, or the red templar faction?
Did they make example about different reactions in the game based on your race?


No details about the red templars beyond their existence and the possibility of messing with their boats. Story is also not being discussed at this time.
As for races there was a hint that there may be one quest/area that may be impossible to finish if you are a Qunari. Presumably other races have advantages or disadvantages like this. They did not say anything explicit like "there will be exactly X instances of the game acknowledging your race" but the takeaway for me was they didn't want to miss any major opportunities. they want to make sure you aren't being continually beaten down if your character's race proves disadvantageous therefore the racial prejudice may fade away as the PC's authority as inquisitor increases.



по гномам и по спекам:


Anything specific about the races? (Dwarves)

The last name of a protagonist Dwarf is seen in the video (in reference to the save file associated with the character) and it is CADASH.
Also, dwarves still cannot be mages.
Finally, Dagna makes an appearance in the demo. She's in the keep somewhere.

Have they spoken about any of the specializatons for the different classes? For example, can we still expect to use Blood Magic, Spirit Healer and Force Mage ala DA2, or will it be more similar to DA:O...or something entirely different?

Specializations will be looked at and balanced in the coming year, currently they are still working on populating the normal class skill trees.
They are interested in moving away from click a button specializations. I have a quote in fact!
"We are investigating... we know that it has always been really awkward that you can become a blood mage wit hthe press of a button... so we are investigating making being a blood mage a little more threatening for the player character."
In other words, they are looking into making prestinging more impactful, thinking like the special quests you had to do for some of the specializations (Origins' Reaver, for example)... and this time perhaps without the (apparently unintentional) "feature" of cross-character specialization unlocking.


по спекам коротко: они еще не утверждены и еще балансируются.
но блад мэджик, к примеру, хотят сделать более опасной для героя.

по мелочи и по роге (надеюсь, ребята не фантазируют):

 

Anything specific about the races?
Racial abilities: "We're investigating".

 

you can be a dalish mage.
No explanation for the spellbook has come up.

has anything been shown about special exploration/combat abilities unique to rogues?
Out-of-combat stealth is something that was asked about and confirmed by the devs. They can scout ahead of the party, for example. This may seem simple but given other changes (destructable terrain, coordinating enemies, a reduction in healing abilities available to the party, lingering injuries) reconaissance is potentially very important.



по бэкграундам:


Before the devs had multiple races in, they were focusing on multiple backgrouns instead - like ME backgrounds, small little blurb, moving on. When they shifted to having multiple races, the backgrounds became the various races. I have not gotten a good answer on this (but I have asked) but it sounds a little like there are definitely 1 background per race, and they are looking into making "mage" its own background... I was not able to get a good answer about, say, dalish elves vs. city elves - I did not hear anything that sounded good for more than 1 background per race.
A few other things, when asked about reactions to female qunari and mage qunari since, lore wise, it's pretty significant, one of the devs blurted out "OH - it'll come up."


Типа точного ответа не дали, но будет по одному бэку на расу и хотят сделать бэк для мага. И реакции на женщин-кунари и мага-кунари еще делают.

немного по оружию и броне:


Can rouges wield full sized weapons this time around (long swords, axes, maces), or are they still restricted to bows and daggers like in DA2?

I don't know about specifics. However, it was asked if companions would be restricted like Isabela was to daggers. The answer was no, they'll be able to use ranged and melee weapons. As to how broad that selection will be for each class, I do not know. They were also asked if mages would be able to wield swords, and they were noncommittal.
nothing on how armor system will work. they haven't even finished designing inventory slots and how that will work.


мили/рейндж оружие для напарников.
дизайн инвентаря еще не готов окончательно.

по озвучке. Melanie Faulknor:


On a related note, did they mention anything about voices/accents for the different races?

I believe they intend to continue the established system of accents as much as possible - it sounded like it certainly, when they were discussing how they manage that with localization.
eta: btw she mentioned actors from france, germany, uk, but don't know if that was about actors for localizing or actors for the english version. she did sya that the main characters have basically all been confirmed, though not a hard and definite "all mains" and they didn't say anything more.
Melanie was talking about the challenges of localization - specifically wrt the differences in culture and class and how people sound in the real world - not necessarily accents following the convention established in DA2.



может быть реген маны. а может и нет. балансируется.
по маунтам ничего. только шуточки:


Do we know anything on mage healing and how it will be restricted?
Wait, shorts just told me they did say mana regens. But like everything else it's still being balanced.

Was there any more information about mounts? Will you be able to ride your horse into battle and fight from horseback? Do your party members have their own horses/mounts? Is your horse allowed indoors?
Someone asked how mounts would vary in size based on the rider (dwarf->qunari) which led to some laughs about the dwarves riding a pony and struggling to keep up, or, as Matt Rhodes suggested, riding on Qunari horns.
But while they said they were still working on mounts, Matt said he'd played the game with a variety of characters and riding mounts looked great.
So take from that what you will. I don't know specifically if the entire party has mounts, that'd be a good thing to ask though.


ШУТКА ДНЯ: Qunari as mount for dwarf Inquisitors.

про переключение сопартийцев ничего (потому что показывали только трех, лол), по бычку ничего конкретного и про мультиплеер ничего не говорили вообще:


The only confirmed party members are Cass, Varric and Vivienne. Iron Bull is now officially named but the nature of his participation in the story is not confirmed.

Did they say anything about switching party members? Do we have to return to our keep to swap out party members or can we do this at campsites in the larger area's as well?

Okay I need to qualify this because it was NOT ANSWERED SPECIFICALLY. Keep in mind this is just my assumption based on impressions.
So again, repeat that to yourself outloud.
Okay. So. One of the big thrusts of the game is making exploration worthwhile but also making exploration dangerous (and therefore, satisfying). The design seems to lead one to have to consider if they're prepared before venturing out from one of the Inquisition's keeps out into the dangerous world. Therefore I'd assume you can only do it at the keeps, of which there will be many/several.
Just keep in mind, they did NOT say anything about party swapping locations and I am JUST guessing based on what they've chosen to stress. I could very easily be wrong.

Is no multiplayer confirmed?
Not a word was spoken one way or the other on multiplayer.



рассуждения о тактической камере.
и о миникарте:


lack of tac cam in DA2. Tactical camera was expensive. An example we were given during the panel was that, because the eclipse engine doesn't have things like dynamic lighting etc., the map has to be hand-lit. That means that it has to be lit for each camera view, which reduces how many maps you can make and frankly, they devs don't think we would have been happier with a tactical camera and even fewer maps in DA2, lol.
From a more speculative view and also from some other comments they've made here and there:

It also doubles the amount of time and money spent on things like HUD and UI, testing of these things, you have to play test in both views (don't want to make a map where you accidentally make it impossible to see the battlefield from 2/3s of the potential angles from the top-down view!). You also have to make models and logic that will fade in and out when needed depending on which view you're in - like when you're in tactical view inside, the ceilings, but also certain walls, have to disappear, right? The same thing happens in close camera to models that are too close to you, but the set of objects and the logic that determines what needs to disappear in that view is very, very different from in tactical camera. Does that make sense?

Switching between the two views smoothly was not easy in the old engine either...

Just thought about this: have the devs said anything about the lack of a minimap in favor of the Skyrim compass? Will a minimap be added later?

Yes, actually! They said that they are looking into a minimap basically right now. There are some issues with how to represent things that they are still figuring out, and they might not have one ultimately, but they are interested in including one.
If there is a minimap, they also took a note from a fan comment regarding user placeable pins with player-settable titles so you can name one "really ****ing hard fight that kicked my ass here; come back when you've gained some balls" or something like that LOL



Did they say anything about collateral damage?
Yeah, they did mention friendly-fire would be on a toggle.

  • Поддерживаю 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Also, when you seize a keep, you will then be able to customize what its purpose is: Espionage, military, other (I forget the other ones)

А я помню - третий вариант это экономика или торговля, как-то так.

Finally, Dagna makes an appearance in the demo. She's in the keep somewhere.

Дагна? Кто это? Забыл :-(

we know that it has always been really awkward that you can become a blood mage wit hthe press of a button... so we are investigating making being a blood mage a little more threatening for the player character.

То, с чего надо было начинать.

 

Фрэндли фаер, миникарта... всё очень хорошо звучит, даже слишком.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Вчера мне уже приходилось комментировать эти три видео. В этот раз обойдусь короткой речью. Ко всякому можно придираться, но мне нравится. Хотелось бы лучшего, но лучшего уже может не быть. Тактические бои есть, диалоги присутствуют (получше В2, вроде) и локации приятные (В2 такое и не снилось). Вот только сложность меня огорчает. Я надеюсь, что позволят играть на хардкоре (но с сохранениями).

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

 

 

Дагна? Кто это? Забыл :-(

 

 

гномка, что хотела стать магом или хотя бы учиться в башне.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

В одном сейве, раса персонажа была кунари!
Блин, это все настолько отлично, что я уже почти готов ждать и верить))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Можно будет играть кунари? Инквизитор кунари? Не, было бы очень круто, но не думаю)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Можно будет играть кунари? Инквизитор кунари? Не, было бы очень круто, но не думаю)

Можно.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
Авторизация  

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×